גב' נעמי אסולין הביעה את התרגשותה לנוכח המשובים של המזכירות שציינו את תרומת הסדנה להעצמתן מעבר לכלים המקצועיים שהסדנה העניקה להן
הלמידה המשותפת, הפתיחות והחשיבה, תרמו לאחריות הדדית ולגיבוש הצוות.
סיכום היום התחלק לשלושה חלקים:
סיכום תרומת הקורס מהפן החברתי- גיבושי צוותי
סיכום תכני הקורס- כל משתתפת קיבלה מעטפה עם קלף פרגון ותיעוד הציפיות שלה מהקורס( הדברים נאמרו ותועדו במפגש הפתיחה). ההנחייה שניתנה- לא לפתוח ולא לקרא את הכתוב. אלא, לכתוב את הסיכום האישי שלהן. רק לאחר מכן, עברנו על הציפיות. פה אחד- לכולן, ללא יוצא מן הכלל- הכלים והתוצאה הסופית, הינה הרבה מעבר לציפיות.
בנוסף- כל משתתפת התבקשה לשאול את חברי הקבוצה שאלת סיכום מתכני הקורס.
סיכום בנוכחות גברת נעמי אסולין-
• מצגת ברוח " דירה להשכיר"- הכולל סקירה נרחבת על בית החולים, מבנה ארגוני, חברי צוות ורוח עבודת הצוות, כולל איורים ואנימציה
• מצגת " רעיון גדול"- קלסר הנהלים למזכירות, כולל את תכני הרפורמה וכלים נוספים לעבודה במרפאות ובמחלקות
• שיר מרגש- " לתת" שהעלה דמעות והתרגשות
• דברי סיכום- נעמי, יהודית, רחלי
• תודות, מתנות קטנות ופרידה נעימה
משוב מהמשתתפות-
• מירב- תרם לי בקבלת כלים מקצועיים בהמון נושאים. גם לתחום האישי והחברתי. כשבאתי בהתחלה לא האמנתי במחשבה ובמשקעים ובהדרגה- הגעתי עם האנרגיות החיוביות שקיבלתי מהמפגש הראשון. אני ממשיכה בשינויים שעוברת בשנים האחרונות
• סנדי- לקחתי את נושא גזלני הזמן. כלים ליצירת מרחב אוירה יעיל. חברות טובה ולעבוד בשיתוף פעולה פורה. כלים להתחבר בחיים ובעבודה
• עפרה- כלים להתמודדות עם לחץ ושחיקה, כלים מהפסיכולוגיה החיובית, להימנע מדפוסי חשיבה מעכבים
• אליס- לקחתי משפטים שכדאי להשתמש בהם ומשפטים שלהימנע משימוש בהם.. התמודדות עם אתגרים והתנגדויות. מודל ההשפעה וטכניקות
• זיוה- לקחתי את מימדי השירות האיכותי. ניהול עצמי במסגרת הזמן. את התפיסה שמקדמת שירות ומכירה. כלים ליצירת שפת גוף חיובית וזיהוי. מה מצפים ממני והתנהגות מול לקוחות שונים בשימוש בטכניקות לטיפול בהתנגדויות
• דנה- לקחתי הרבה כלים בהתמודדות עם לחץ ובעבודה. ניהול עצמי במסגרת זמן. לזהות גזלני זמן.
• אורנית- יוצאת עם חשיבה חיובית ב"יש" ובהשפעה שלנו ולראות את הטוב בכל דבר. שיתוף והתייעצות. במעגל הכוחות- קודם לבקש. קיבלתי פתרונות לגבי גזלני זמן על ידי תכנון
• ענת- במיוחד ניהול זמן. גם לדברים שלא חייבים, דחוף- חשוב. גזלני זמן. כל נושא נגע בי במשהו קטן, אך גדול בשבילי. שמחתי להכיר מקרוב ושנשמור על קשר
• גלי- שמחתי להכיר את כולן. מאמצת את הפעולות לחיזוק מנטלי. גזלני זמן ומשפטים שכדאי להשתמש בהם. להשתמש בתכני הקורס כהשלמה למה שאין לי
• יהודית דיין- להתנהל במסגרת הזמן. טכניקות, נושא השיפוטיות, התמודדות עם קונפליקטים, סמכויות וגבולות וגיבוש חברתי.
• חוגלה- החכמתי, למדתי המון: טיפול בהתנגדויות, גילוי האמפטיה, מודל ההשפעה, משפטים נכונים לשימוש בשפת השירות ועוד ועוד. השתחררנו פה. נהניתי מאד
• דליה- תפיסת התפקיד שלי. קודם לא ידעתי מה רוצים ממני בכלל. איך להתמודד עם כל הלקוחות, התמודדות עם לחץ, ניהול זמן
• חוה- קיבלתי הרבה יותר מהציפיות. ניהול זמן, לחסום הפרעות, מימדי השירות האיכותי, משפטים לשימוש בשפת שירות, מודל ההשפעה.
• מופלאך- גאה להיות בקבוצה. שיתוף פעולה= זה סוד ההצלחה בעבודה. להתמודד עם גזלני זמן.
• רתם- ( הייתה בחופשת לידה במהלך הקורס)- שתמיד תהיה אנרגיה חיובית ושמעתי מהבנות על הצלחת הקורס.
• יהודית אדרי, מנהלת הרשומות הרפואיות- גאה בסדנא שהובלתי. השגתי את המטרות שלי. קיבלתי את הכלים והמיומנויות. פיתחתי ראייה כוללת. אנרגיה חיובית ושיתוף פעולה . שמחתי שהכרנוו ביננו- בנות המרפאות עם המחלקות. ואוהבת אתכן!!!
נעמי, כפי שכבר אמרתי בסיכום-
" תודות ליהודית שבזכותך הגעתי לכאן ופגשתי אנשים מקסימים. על השותפות המלאה לאורך כל הדרך, על המקצועיות והאכפתיות בהתאמת התכנים, ההקשבה לצרכים המגוונים של הקבוצה, על המשובים בין המפגשים, על היותך אמא אווזה.
לרותי- על העזרה מאחורי הקלעים, על האכפתיות
לנעמי- על הבחירה בי להנחיית הקורס הזה. הראשון ומקווה שנמשיך לדרך ארוכה ומפרה.
זה בזכותכם וזה שלכם. אני רק הפלטפורמה, הצינור, או כל הגדרה אחרת שתבחרו
הכח שלכם ללמוד, לשפר, לעשות שינוי וזה פשוט מטורף!
אני רק ליוויתי אתכם וזה שנעשתה כאן למידה חוויתית ומשמעותית, זה הסימן לכך שאתן לוקחות אחריות על העשייה, החיים, העבודה וליכולת ההתמרה שלכם.
מי שלא נמצא במקום הזה שיש לו כח פנימי, אף מרצה הכי טוב לא יעזור לו."
המלצות להמשך-
אני ממליצה לקיים מפגש אחד לשימור התהליך, ברבעון האחרון של השנה.
אשמח לעבוד עימכם גם בעתיד,
בברכה
רחלי מנדלסון
הדרכה וייעוץ